Szeretné átadni tudását tanítványainak a kisújszállási tanár

A magyar kultúranapi ünnepségen három évtizedes kiváló tanári és zeneművészeti munkájáért, a város zenei kultúrájának gazdagításáért Kisújszállás Város Arany János Pedagógiai, Kulturális Művészeti Díját vehette át Horváth István.
A Baptista Alapfokú Művészeti Iskola klarinét- és szaxofontanára Kecze István polgármestertől vette át a díjat. A művészeti iskolában beszélgettünk Horváth István tanár úrral pályájáról.

– Gyerekkoromban szüleim sok magyar nótát, cigány zenét hallgattak, abban sok klarinétszóló volt, megtetszett ez a hangszer. Elsőtől a klarinétot tanultam. A Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskola után a debreceni Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szereztem klarinét diplomát, majd klasszikus szaxofon-előadóművészi diplomát. Számomra mindkét hangszer egyformán kedves, nem tudok választani közülük – mondja a tanár úr, aki Balmazújvárosból került Kisújszállásra.

– Egy továbbképzésen Papp László tanár úr, aki itt tanított, mondta, van itt állás, jöjjek el, nézzem meg. Dr. Lázár Szabolcsné igazgatónő örömmel és szeretettel fogadott, megtetszett az iskola is. A tantestület nagyon segítőkész volt, hamar beilleszkedtem, családot is itt alapítottam. Első házasságomból van két nagy gyermekem, István és Ágnes, a második feleségem, Horváthné Galambos Olga, szintén a művészeti iskola pedagógusa. Van három csodálatos gyermekünk: Ádám, Fruzsina és Barnabás. Ádám klarinétozik, Fruzsi csellózik, Barnus még óvodás, Isti fiam a városházán dolgozik, Ági lányom brácsásként a zeneművészeti egyetem mesterszakán tanul.

– Mit jelentett ez a városi díj?

– Nem számítottam rá, nagyon nagy meglepetés volt. Büszkeséggel tölt el és megtiszteltetésnek érzem, hogy megkaptam. A díjátadó után volt egy kis örömjáték, szaxin egy dalt játszottam, s az alkalmi zenekarral: Papp Lacival, a feleségemmel és Bögös Hanna Gabriellával Kodály: Esti dalát adtuk elő. A díj inspirációt ad arra, hogy még jobban, még több energiával dolgozzam. A tanítás mellett zenélek is. Karácsonyra jött össze egy hattagú formáció tanárokból, tanítványokból, amit szeretnénk tovább vinni. Van egy szaxofonkvartettünk is. A zene maximálisan kitölti az életemet. A díjhoz a családom támogatása, az iskola és az önkormányzat támogatása is kellett.

Forrás: szoljon.hu
Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés: